czwartek, czerwca 25, 2015

PRZY KARTCE #1


Witajcie! Jak zwykle zmieniłam design po kilku tygodniach. Nurtowało mnie wciąż to, że mój blog został w połowie wykonany przez inną osobę. Już jutro zaczniemy wakacje! Jeju. Lecz nie o tym.
Postanowiłam stworzyć serię- pod koniec każdego miesiąca dodawałabym post pt.: "Przy kartce #...". W takim poście dzieliłabym się z Wami moją wiedzą o sztuce. Pokazywałabym moje jakże niezwykłe rysunki ( wyczujcie sarkazm ).  Dzięki temu mogłabym zobaczyć swoje postępy z miesiąca na miesiąc c: .


Rozpoczynając tą serię zacznę od wstępu, od którego nie można zacząć.

Rysunek jest jedną z niewielu  form sztuki, w której każdemu chyba zdarzyło się spróbować sił, choćby na lekcji plastyki w szkole. Był też prawdopodobnie pierwszą utrwaloną formą komunikacji międzyludzkiej ku zarania dziejów. Do dzisiaj rysowanie pozostaje jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu.
Magia rysunku podbiła serca i opanowała wyobraźnie wielu artystów ( moje też ^^ ). Dreszczyku emocji, jaki towarzyszy chwili, gdy z pozornie bezładnej plątaniny kresek wyłania się zarys postaci, nie da się z niczym porównać. Z każdym rokiem rośnie też świadomość dojrzewającego artysty, jego umiejętność właściwego zestawiania znaków.
Sztuka rysunku jest ponadczasowa. Choć zmieniają się przybory, techniki i koncepcje, kreska oraz walor nadal stanowią podstawę tworzenia dzieła. Zaczyna się od pustej kartki, a kończy tam, dokąd poprowadzi nas wyobraźnia. Podobnie jak w innych dziedzinach, doświadczenie przychodzi z czasem. Dzięki ćwiczeniom wyształca się koordynacja ręka-oko oraz wyczucie techniki.
Znawcy tematu doskonale wiedzą, że umiejętność rysunku rozwija się na wielu różnych poziomach. Niektórzy bazgrolą coś na kartce odruchowo, inni szkicują dla zabawy, a jeszcze inni zgłębiają tajemnice rysunku, podziwiając piękno tej sztuki. Bez względu jednak na motywy, rysunek jest dostępny dla każdego i każdy może się go nauczyć. Wymaga to jednak siły woli i praktyki, praktyki i jeszcze raz praktyki. Nic nie może się równać z satysfakcją płynącą z tworzenia!






 





9 komentarzy:

  1. Bardzo ladnie rysujesz ! Masz talent <3

    Pozdrawiam i zapraszam :)
    Live in America- Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne rysunki :) Bardzo fajny pomysł na nową serię postów :)
    Ja wakacje mam od wczoraj, hah :D

    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra wygląd bloga i cudny wpis !

    poklikasz w linki pod zdjęciami ?
    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/06/tag-lucluc.html

    ps jeśli podoba ci się blog-skomentuj, zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, ślicznie rysujesz *-*
    zapraszam do mnie gdzie nie dawno dodałam post z rysunkami
    Pozdrawiam, OSIA (klik)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem to nie jest sarkazm, bo masz prawdziwy talent! *,*
    julia-i-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zupełnie nie umiem rysować nawet prostych rzeczy ;_;. Twoje rysunki są bardzo ładne :).
    ✿ agnieszkaa-es.blogspot.com ✿

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam zdolności manualnych, ale podoba mi się kiedy ktoś próbuje swoich sił w danej dziedzinie więc miło mi będzie oglądać serię, którą masz zamiar stworzyć :)
    Rysunki nie są piękne, wiadomo, ale są oryginalne i intrygujące. Szczególnie ten zielony diament przypominający trochę zwierza :)
    +Obserwuję, rewanż byłby bardzo miły :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. rysunki są przeeecudowne! Świetny pomysł na posty, już czekam na kolejny taki wpis :) A nowy design jest suuper! :)
    poozdrawiam


    ~zapraszam na mojego bloga KONKURS!

    OdpowiedzUsuń

♥ Za każdy szczery komentarz bardzo dziękuję! Jest on dla mnie wielką motywacją! ♥
♠ Miło mi również będzie, jak zostaniesz na dłużej ;) ♠