niedziela, stycznia 17, 2016

CIY: SZARLOTKA


Dzisiaj przychodzę do was z innym, pierwszym takim postem. Chciałam przerwać ten ciąg przemyśleń i opublikować coś innego. Mam więc nadzieję, że się to spodoba :)
Ciasto, które upiekłam, jest najprostszym jakie do tej pory zrobiłam. Co prawda, robi się je dosyć długo, ponieważ trzeba trochę czekać, ale smak jest niesamowity! 
Zaczynamy od składników suchych, czyli wsypujemy do miski mąkę, pokrojone w kostkę masło ( może też być margaryna ) i cukier. Wszystko ze sobą należy wymieszać, a następnie dolać wodę. Masę należy uformować w jednolitą kulę. W razie potrzeby  można dodać mąkę lub wodę. Ciasto owinąć w folię i włożyć do lodówki na około godzinę. 
W tym czasie jabłka obrać, pokroić w kostkę, wsypać do nich wszystkie pozostałe składniki i wymieszać. Pozostawić je na około 15 minut. Blachę wysmarować masłem i posypać bułką tartą. 
Ciasto wyjąć po godzinie z lodówki i podzielić na dwie części, jedną większą, drugą mniejszą. Obydwie rozwałkować, większą wyłożyć na blachę. Na nią wyłożyć jabłka. Pozostałą część ciasta pokroić w paski i ułożyć w tak zwaną szachownicę. Teraz tylko pozostaje nam upiec szarlotkę. Należy włożyć ją do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec ok. 30 minut. Gotową szarlotkę można posypać cukrem pudrem. Smacznego!





17 komentarzy:

  1. Ja do tego dołożyłabym lody waniliowe i jestem w niebie! Świetne zdjęcia <3

    Natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia post, skorzystam :)
    berrythere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarlotka i herbata to idealne połączenie na zimę! :D
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szarlotki, niestety jeszcze nie miałam okazji sama robić :) Chętnie spróbuję
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaam! Jak to pysznie wygląda, uwielbiam jeść szarlotkę i na pewno wypróbuję ten przepis ♥

    Pozdrawiam xx
    http://neverstopdreaminggg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko, Karo! Podziel sięęę! Pyyszka! Muszę to spróbować zrobić!

    http://free-style-for-you-and-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przez Ciebie mam teraz ochote na szarlotke... musze isc zrobic!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem totalna noga w pieczeniu ciast, ale to wygląda tak smakowicie, że chyba się poświęcę ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepyszne! Aż mnie naszła ochota na to ciasto. :( /K
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda apetycznie

    http://wypociny-judyty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś smaka na taką szrlotkę! *.*
    Obserwuję, śliczny design bloga ;)
    Pozdrawiam,
    ♥Kaliope♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smakowicie, zrobiłaś mi niesamowitej ochoty! :D

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurdee, i jak tu być na diecie :D Piękne zdjęcia!

    Obserwuję i zapraszam do siebie:
    http://teyzz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm... Narobiłaś mi takiej ochoty, że aż mi ślinka cieknie! ;)

    nemetriaaxirus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm... Narobiłaś mi takiej ochoty, że aż mi ślinka cieknie! ;)

    nemetriaaxirus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam szarlotki! A Twoja wygląda tak smakowicie, że najchętniej teraz bym ją schrupała :*
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Za każdy szczery komentarz bardzo dziękuję! Jest on dla mnie wielką motywacją! ♥
♠ Miło mi również będzie, jak zostaniesz na dłużej ;) ♠